Komunikacja wizerunkowa - dlaczego jest taka ważna?

Okazuje się, że nasza percepcja jest szczególnie skupiona na odbiorze obrazu, a nie słów, dźwięków, czy zapachów. Skupmy się więc na obrazie.
Wszyscy wiemy jak wygląda logo Nike, Adidas, Ikea, czy Sony. Logotypy budzą w nas konkretne emocje i skojarzenia, niezależnie czy mowa tu o sportach drużynowych, sklepie z asortymentem dla domu, czy firmie zajmującej się sprzętem RTV. Podobnie rzecz ma się z barwami, jakie przypisujemy konkretnym markom oraz ich strategii obranej w social mediach.

Dlaczego komunikacja wizerunkowa jest taka ważna?

Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. To właśnie ona stanowi pierwszy kontakt z klientem, a ten jak wiemy jest najważniejszy. Potencjalny klient ma ułamek sekundy na ocenę logo i całej firmy, a cały proces zachodzi automatycznie. Wyobraź sobie pierwszą randkę, na którą osoba przychodzi w niechlujnym stroju, z brakami w higienie osobistej. Komunikacja wizerunkowa musi wyglądać jak pierwsza randka, która oczaruje klienta. Da mu do zrozumienia, że kolejne spotkania są na wyciągnięcie ręki.

Jak powinna wyglądać odpowiednia komunikacja wizerunkowa?

Przede wszystkim warto zadbać o spójność. Logo musi wyrażać idee firmy i stawić esencję jej działań w graficznej formie. Kolory i kształty wiele mówią o marce, jak choćby to, czy jest ona profesjonalna, czy symbolizuje dynamizm, czy może tradycyjne wartości. Tutaj wszystko musi być przemyślane i dawać poczucie unikalność.

Jakich błędów unikać?

Wielu przedsiębiorców idzie na łatwiznę. Decydują się na tanich wykonawców, którzy tworzą logotypy za kilkaset złotych. W rezultacie ich znak graficzny nie jest dopasowany do firmy, nie jest oryginalny i jego wartość biznesowa jest znikoma. Profesjonalni graficy tworzą księgi znaków i budują logo z rozbudowanych skojarzeń, które z kartki, przez grafikę wektorową lądują wreszcie w ofercie. Logo przechodzi także wiele testów, a wybór najlepszego to już ostatnie pociągnięcia pędzla. Niestety komunikacja wizerunkowa jest kosztowna, a na jej stworzeniu nie można oszczędzać. Warto zaufać fachowcom i razem z nimi budować wizerunek silnej i dobrze prosperującej firmy.


Drukuj  

Related Articles