Bolt uruchamia elektryczne hulajnogi w Zielonej Górze

Bolt wprowadza nową opcję bezpiecznego i szybkiego transportu dla mieszkanek i mieszkańców Zielonej Góry. Na ulicach miasta pojawią się elektryczne hulajnogi - sposób na szybkie przemieszczanie się po mieście, bez korków i czekania na przystanku.

Mieszkanki i mieszkańcy Zielonej Góry, którzy są już użytkownikami aplikacji Bolt, zobaczą symbol hulajnogi w swojej aplikacji. Wybranie symbolu przeniesie użytkownika do “wypożyczalni” jednośladów. Elektryczną hulajnogę można odblokować, skanując kod QR umieszczony na kierownicy urządzenia. Przed rozpoczęciem pierwszego przejazdu każda użytkowniczka i użytkownik będzie się musiał zapoznać z instrukcją i wskazówkami dotyczącymi bezpiecznej jazdy oraz parkowania pojazdu. Osoby, które nie mają jeszcze aplikacji Bolt, mogą pobrać ją z Google Play (Android) lub App Store (iOS). Odblokowanie elektrycznej hulajnogi jest bezpłatne, korzystający z aplikacji w Zielonej Górze będą płacić 0,50 zł za każdą minutę jazdy.

Korzystanie z hulajnóg Bolt jest niezwykle proste, jednak zalecane jest stosowanie się do ogólnych zasad bezpiecznej jazdy:

  • korzystania z kasku oraz wygodnego obuwia na płaskiej podeszwie,
  • jeżdżenia tylko w dozwolonych miejscach,
  • jeżdżenia w linii prostej, unikania ostrych zakrętów,
  • niekorzystania z hulajnogi w czasie ekstremalnych warunków pogodowych,
  • niekorzystania z hulajnogi pod wpływem środków odurzających,
  • korzystania z hulajnogi samemu - hulajnoga jest przeznaczona do użytku wyłącznie jednej osoby.

Parkowanie także jest ważnym elementem odpowiedzialnego korzystania w miejskich hulajnóg. Zawsze warto rozejrzeć się za stojakiem rowerowym, w większości miast są one bardzo powszechne. Hulajnogę należy postawić tak, by zostawić miejsca dla rowerzystów chcących skorzystać z możliwości podpięcia roweru do stojaka. W przypadku, jeśli w pobliżu nie ma stojaka rowerowego, jednoślad należy zaparkować w sposób najmniej przeszkadzający przechodniom i w widocznym miejscu (nie za rogiem budynku). Jedną z możliwości jest zaparkowanie wzdłuż budynku. Przestrogą powinny być przejścia dla pieszych, dobrze wybrać miejsce oddalone od nich na tyle, by nie zagrażał on bezpieczeństwu pieszych i pozostałych uczestniczek i uczestników ruchu drogowego. Na koniec należy pamiętać o pozostawieniu przejścia dla pieszych o szerokości 1,5 m i o ustawieniu urządzenia na nóżce, by zachowało równowagę.

- Edukacja i rozmowy z przedstawicielami miast na każdym etapie prowadzenia wypożyczalni to kluczowe elementy naszej działalności. Dopasowujemy nasze operacje do potrzeb lokalnej społeczności, wprowadzamy konieczne ograniczenia w zakresie prędkości jazdy i parkowania. To, że mieszkanki i mieszkańcy Zielonej Góry już mogą korzystać z naszych rozwiązań mikromobilnych potwierdza, że obrana strategia jest skuteczna. Naszym celem jest zwiększenie mobilności mieszkańców miast poprzez udostępnianie innowacyjnych metod transportu mając na uwadze dbałość o środowisko naturalne - mówi Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce.

Hulajnogi Bolt dostępne w Zielonej Górze zostały zaprojektowane przez wewnętrzny zespół inżynierski firmy są niezwykle lekkie, ważą zaledwie 17 kg dzięki wykorzystaniu aluminium. Ich pojemny akumulator pozwala na przejechanie nawet 40 km na jednym ładowaniu. Jednoślad osiąga maksymalną prędkość 25 km/h, przednie i tylne oświetlenie zapewniają bezpieczeństwo podczas korzystania w godzinach późno popołudniowych. Pompowane opony natomiast poprawiają przyczepność do podłoża i płynną jazdę.

Wypożyczalnie Bolt można już znaleźć w ponad 20 polskich miastach, a od dziś także w Zielonej Górze. Rozwój rozwiązań mikromobilnych platformy Bolt jest elementem “zielonych porządków”, czyli brania odpowiedzialności za wpływ platformy na środowisko naturalne. We wrześniu Bolt zadeklarował, że do końca 2020 wszystkie przejazdy hulajnogami będą miały ujemną emisję CO2, a od października 2019 platforma realizuje Green Plan, w ramach którego zobowiązała się do zrównoważenia wkładu platformy w emisję CO₂ dla europejskiego sektora transportu o co najmniej 5 milionów ton do 2025.


Drukuj  

Related Articles